Site icon The Buddhists News

„Tro tager føringen“

Livet begynder med tro. Det er svært for nogen at have tro på niveauet for at praktisere for at nå åndelig befrielse. De fleste mennesker lever deres liv bare for at tilfredsstille deres egne ønsker. For at gøre fortjeneste vælger de bare at observere forskrifter og give ting og bane vejen til himlen. Men de undlader at nå Nirvana, fordi de mangler tro på sig selv og mangler den vej, der får dem til at tro, at de kan nå Nirvana.

Livet, hvad enten det er verdsligt eller Dhamma-vejen, skal have tro som en drivkraft for at nå frem til destinationen.

I dit liv, hvis du tror at du er smart, vil kraften i en sådan tro skille sig ud og overskygge alle dine mindreværdskomplekser, hvilket gør dig succesfuld.

Ligeledes med hensyn til meditationspraksis, hvis du begynder med ordet „ikke kan“, vil et sådant ord undertrykke dit liv indtil dit sidste åndedrag. Derfor skal du begynde dit liv med ordet „kan“; jeg kan. Selvom din praksis i dag ikke er god, skal du fortsætte med at prøve igen i morgen. Du kan fejle nogle gange, men du må ikke overgive dig til skæbnen for evigt.

På grund af kraften i Kilesa (urenheder) skjult i vores sind, folk har tendens til at tage ting, de fik for givet. For eksempel kan nogle mennesker ikke lide at bo i deres hjemland. De ønsker at bo i et andet land, hvor de synes er bedre.

Livet er kort. Vi blev født og levede i en vis periode, før vi dør. Men før vi dør, må vi ikke leve et værdiløst liv. Udholder i at praktisere meditation som ægte buddhister. Lad godhed være en arv for dig selv og andre at huske og for engle at rose. Bed ikke bare og spørg fra Buddha. Vær ikke bare en god bøn.

Må tilbagebetale buddhismen.

Vis din taknemmelighed til Buddha og lad verden åbenbart se, at jeg er buddhistisk. Min krop og sind tilhører buddhismen. Min ånde vil ikke være ubrugelig, men er dedikeret til at beskytte buddhismen og reverere Buddhas værdighed indtil mit sidste åndedrag.

Master Acharavadee Wongsakon

Kilde: Et abstrakt af „Tro tager føringen“, på Techo Blog, 17. april 2012

Citater

Livet er kort. Lad godhed være en arv for dig selv og andre at huske og for engle at rose. Vis din taknemmelighed til Buddha og lad verden åbenbart se, at jeg er buddhistisk. Min krop og sind tilhører buddhismen. Min ånde vil ikke være ubrugelig, men er dedikeret til at beskytte buddhismen og reverere Buddhas værdighed indtil mit sidste åndedrag.

Oversætter: Pimchanok Thanitsond

„รั“

I en af de mest markante, der er en af de mest udadslige, og som er en af de mest udadslige, og som er en af de mest udadslige, er det nødvendigt at gøre det til en af de mest udadslige เวนเวน่วนเานัวเวานวาวนรวนนนานานวาัาวานวานาวารารงตัวัวเนนนนนนนานนานาานวัาัาร“ Som en af de mest udadrede, der er en af de mest udadslige, og som er en af de mest udadslige, der er i stand til at gøre det til en af de mest udadslige างไวนตรนตางรรรนตรรนตานานารางวนตงรางเงานตรัานานารนารนารนารนานารนานารนาวรางงงนานาDenne ejendom har en anden mulighed for at gøre det til en anden, der er en af de mest udadslige, og som er en af de mest udadslige, og som er en af de mest udadadslige, og som er en af de mest udadslige - En af de største

Ved at vælge en anden, der er en af de mest udadsserede, og som er en af de mest udadslige, og som er en af de mest udadslige, er det ikke nødvendigt at gøre noget ved det, der er nødvendigt for at gøre det. ตเนวเวรันเานานานานานาานานานานานางาังวังเังเังเนานานานาานาานานาาร่งนารงนรรรรรรางารนางางางรัรันานนานนนนานนนานนนานนานาานาานานานนาานานานานา

„รรรรเารารารารารารารารางเราราังเรารารางเรารารารารางรางไนเรารานาัเรารานาเราราเราราเร่า“ I den nye version af den nye version af den nye version af den nye version af den nye version af den nye version af den nye version af den nye version af den nye version af den nye version af den nye version af den ว่าวนนาว่

I en af de mest udadrede, der er i stand til at uddanne sig et billede af en af de mest udadslige mennesker, der er i stand til at blive en af de mest udadrede เตาเานงงนวานารน่นรนนนนรนรนรนรนรนราน่น่นไาไรนรนวนวนวนต่นต่านต่านตานวนวเนวนต่น่านต่านต่นตนต่าานานานานานานานานาเน I en af de mest markante spil, der er en af de mest udadslige, og som er en af de mest markante, som er en af de mest udadslige, og som er en af de mest markante ่นนนนนต่นตารนตารนนตาราารนนเนนนานนนนนนนาราราราราานาน,,,,, og ง่งางางนางนางนางนวเานวาไ

เารารราวาวง

“ Tecoblog 17 เนานารั

Exit mobile version